doit

Wczoraj, 17 października, krakowscy miłośnicy technologii mobilnych mieli okazję spotkać się na bardzo ciekawym wydarzeniu dotyczącym tego tematu. Pierwsze spotkanie  „Do It Mobile!” przyciągnęło kilkudziesięciu zainteresowanych, zapełniając COLAB aż po brzegi. Zobaczcie, jak było!

 

colabPrzed „Do IT Mobile!” nie mieliśmy wcześniej okazji odwiedzić COLABu, więc zaskoczył nas nieco poziom trudności samego… trafienia na wydarzenie. Świetna konferencyjna przestrzeń ukryta była bardzo przemyślanie, ale na szczęście do celu cały czas prowadziła nas gruba żółta linia, zaczynająca się już na parkingu przy ul. Romanowicza. Świetny pomysł!

 

Wydarzenie rozpoczęło się zaraz po 19:00 prezentacją Wstęp do czystego kodu Marka Mościochowskiego z Miquido. Prelegent uświadomił nas, jak ważne jest niezaśmiecanie pisanych przez nas programów zbędnymi elementami i utrzymywanie porządku w klasach czy funkcjach w taki sposób, aby ktoś, kto zostanie przydzielony do pracy z naszym kodem również nie miał problemów ze zrozumieniem go. Dowiedzieliśmy się, że najwięcej czasu (a zarazem i pieniędzy) marnuje się właśnie na poprawianiu kodu skopiowanego ze Stack Overflow – a jak wiadomo takich strat wolelibyśmy uniknąć.

 

Kolejny prelegent, Łukasz Boruń, wprowadził nas w tematykę gamedev, opowiadając o swoich doświadczeniach związanych z tworzeniem i sprzedawaniem gier mobilnych. Rozwiał kilka mitów na temat swojej pracy, a także wyjaśnił, kogo powinniśmy mieć w zespole, by móc stworzyć swoją pierwszą grę i od czego należy zacząć. Porównał trzy silniki, na których można oprzeć swoją produkcję (Unreal 4, Unity 3D i GameMakers Studio), zapoznając nas z ich wadami i zaletami. Bardzo ciekawa i praktyczna prezentacja, z której można było wiele się dowiedzieć!

 

Bardzo dziękujemy za zaproszenie i pozdrawiamy organizatorów wydarzenia: Miquido i Fundację Infolet – Młodzi w IT! :)

 

Więcej zdjęć znajdziecie na naszym fanpage na facebooku.

 

male20 male28

Alicja Musiał

 

 

Do IT Mobile!